Školní vzdělávací program
Vzdělávání dětí probíhá podle vlastního školního vzdělávacího programu s motivačním názvem “DĚTI DĚTEM“
Vzdělávací oblasti:
DÍTĚ A JEHO TĚLO
- moje tělo,
- rozvoj pohybových schopností
- hrubá a jemná motorika
- rozvoj a užívání všech smyslů
- základní hygienické návyky
DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA
Jazyk a řeč
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
- rozvoj komunikativních dovedností a kultivovaný projev
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení a psaní
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
- určování a popisování vlastností předmětů ( velikost, barva, tvar, materiál, chuť, vůně, zvuky )
- konkrétní operace s materiálem ( třídění, přiřazování, uspořádání, odhad, porovnání apod.)
- smyslové hry, činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové a sluchové paměti, koncentrace pozornosti apod.
Sebepojetí, city, vůle
- získání relativní citové samostatnosti
- rozvoj schopnosti sebeovládání – pravidla soužití v MŠ
- rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city, plně prožívat – kamarádi, dospělí, oslavy
DÍTĚ A TEN DRUHÝ
- seznámení s pravidly chování ve vztahu k druhému
- navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem
- vytváření prosocionálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.)
DÍTĚ A SPOLEČNOST
- pravidla společenského soužití
- adaptace dítěte
- rozvoj společenských postojů, návyků a dovedností dítěte
- vytváření pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat
DÍTĚ A SVĚT
- místo a prostředí, ve kterém dítě žije
- praktická orientace ve městě (vycházky do ulic, návštěvy obchodů, budov a dalších, pro dítě, významných objektů)
- poučení o možných nebezpečných situacích, jak se chránit – na ulici, kontakt se zvířaty, s jedovatými rostlinami apod.
- poznávání přírodního okolí a změn v přírodě – rostliny, živočichové, podnebí, počasí, roční období